Powołanie Małego Samorządu Uczniowskiego ma na celu przygotowanie najmłodszych uczniów do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu naszej szkoły. Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III powinno zajmować ważne miejsce. Poprzez jej tworzenie uczymy aktywności, umiejętności pracy w zespole, indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych oraz rozwijania własnych zainteresowań. Uświadamiamy dzieciom, iż nie jesteśmy sami, funkcjonujemy w społeczności klasy i szkoły.
PLAN PRACY
„MAŁEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO”
KLAS I - III
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Cel główny:
1. Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- III .
Cele szczegółowe:
1. Reprezentowanie ogółu uczniów klas I- III Szkoły Podstawowej nr 5 w Koszalinie.
2. Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
3. Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej.
4. Wczesne przygotowanie uczniów szkoły do udziału w pracach samorządu uczniowskiego.
5. Podejmowanie inicjatyw zmierzających do podniesienia jakości pracy szkoły.
6. Uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią.
7. Wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji.
8. Zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych ( Konwencja Praw Dziecka ).
9. Kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole.
10. Realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną
i ekologiczną.
Formy realizacji:
1. Przygotowanie uroczystości szkolnych.
2. Zapoznanie uczniów Konwencją Praw Dziecka.
3. Organizowanie akcji charytatywnych.
4. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów dla uczniów klas I- III.
Plan pracy „Małego Samorządu Uczniowskiego” jest planem otwartym.
Opiekun MSU – Magda Kos
WRZESIEŃ
- Opracowanie planu pracy MSU.
- Klasowe wybory reprezentantów do MSU.
- Spotkanie organizacyjne. Wybory do Rady MSU.
- Ogłoszenie konkursu na poziomie klasy I, II oraz III pt.: „Najładniejszy zeszyt ‘’.
- Konkurs „Domek dla owadów”.
- Aktualizacja strony internetowej.
PAŹDZIERNIK
- Organizacja uroczystości z okazji DEN – wiersz i piosenka.
- „Laurka dla nauczyciela”- konkurs na najładniejszą laurkę.
- „Miska dla zwierzaków ze schroniska” - zbiórka karmy.
LISTOPAD
- Obchody Dnia Pluszowego Misia.
- Andrzejki - dzień wróżb i zabaw.
- Zainicjowanie akcji „Góra grosza”.
GRUDZIEŃ
- „I Ty możesz zostać świętym Mikołajem”- zbiórka zabawek i bajek dla dzieci ze szkolnej „zerówki”.
- Mikołajki w czapkach. Dzieci przychodzą tego dnia do szkoły w czapkach Mikołaja.
- Witamy zimę w kolorze niebieskim.
- Koncert kolęd i pastorałek.
STYCZEŃ
- Bezpieczne ferie zimowe – prezentacja w klasach.
- Dzień Puzzli – konkurs na najszybsze ułożenie puzzli.
- Podsumowanie pracy w pierwszym półroczu roku szkolnego 2021/2022.
LUTY
- Walentynki – zorganizowanie „Poczty walentynkowej”.
- Dzień Kota – czytanie w klasach fragmentów książki pt. „Cukierku, Ty łobuzie” Waldemara Cichonia, wykonanie portretu kota, prezentacja prac.
MARZEC
- Dzień Kobiet – dzień w spódniczce.
- Pierwszy Dzień Wiosny – wykonanie grupowych prac plastycznych pt. „Wiosenna łąka”, prezentacja prac.
- Witamy wiosnę w kolorze zielonym.
KWIECIEŃ
1. Dzień Czekolady – z uśmiechem jemy czekoladę.
2. Wiosenna sałatka – promowanie zdrowego odżywiania poprzez wykonanie wiosennej sałatki.
MAJ
1. Święto Unii Europejskiej – malujemy flagi i wieszamy na tablicach
przed klasami.
2. Moja rodzina – zorganizowanie wystawy zdjęć przyniesionych przez chętne dzieci.
CZERWIEC
- „Bezpieczne wakacje” – konkurs na wakacyjne hasła o bezpiecznym wypoczynku podczas wakacji.
- Witamy lato w kolorze żółtym.
- Organizacja apelu na zakończenie roku szkolnego 2021/2022.
- Podsumowanie pracy MSU.
- Rozstrzygnięcie konkursu pt. „Najładniejszy zeszyt”.
- Podsumowanie pracy Małego Samorządu Uczniowskiego – wręczenie nagród i dyplomów.
Treści zawarte w planie pracy Małego Samorządu Uczniowskiego mogą być wykorzystane w całości lub we fragmentach na przestrzeni jednego roku szkolnego. Mogą być także modyfikowane w zależności od potrzeb opiekuna samorządu i uczniów.
Opracowanie: Magda Kos